Studiile arata ca somonul este unul
dintre cele mai benefice alimente
pentru sanatatea intregului organism.
Consumul de carne de somon,
bogata in acizi grasi te poate ajuta sa
traiesti o viata mai lunga si sanatoasa.


Pentru muschi si tesuturi

Proteinele din carnea de somon sunt usor de absorbit de catre organism. Somonul nu contine substante canceroase cum gasim in alte alimente de tip proteic. Aceste proteine din peste, numite si amino acizi, sunt esentiale pentru sanatatea intregului organism. Bogat in grasimi bune, somonul contine de asemenea vitaminele A, B si D precum si calciu, fier, fosfor si seleniu, toate recomandate pentru o buna sanatate a muschilor si testuturilor organice

Sanatatea inimii

Acizii grasi Omega 3 ajuta la mentinerea colesterolului in limite normale. De obicei, primul lucru pe care medicii cardiologi il recomanda dupa un infarct este diminuarea nivelului colesterolului si al trigliceridelor. Consumul regulat de somon micsoreaza nivelul colesterolului “rau” si ajuta la pastrarea unei bune functionari a inimii si circulatiei sangelui. Somonul este benefic in repararea si intarirea muschiului inimii, in reducerea tensiunii arteriale si chiar in prevenirea rigidizarii arterelor, reducand astfel riscul aparitiei unui infarct.

Pentru creier si sistemul nervos

Aceiasi acizi grasi Omega 3 ajuta si la o mai buna functionare a creierului si a capacitatii de memorare. In combinatie cu vitaminele A si D, amino acizii si seleniul iti previn deteriorarea sistemului nervos cauzata de imbatranire.. Asta face ca somonul sa functioneze ca un real si foarte natural antidepresiv. Alzheimer si Parkinson sunt doar cateva dintre bolile pe care consumul de somon le poate preveni. De asemenea tot Omega 3 este in masura sa previna formarea cheagurilor de sange la nivelui creierului, reducand riscurile aparitiei unei comotii cerebrale.

Alte beneficii
  • Accelerarea metabolismului cu efect direct asupra vitezei de absorbtie a sangelui si astfel prevenirea aparitiei diabetului.
  • Un par mai stralucitor, ochi mai luminosi, o piele mai fina. Toate acestea le poti obtine usor cu un consum regulat de carne de somon.
  • Numai 150 de grame de somon iti pot asigura ratia zilnic necesara de vitamina D si mai mult de jumatate din cea necesara zilnic de B12.
  • De asemenea, cele 150 de grame de carne de somon iti ofer aproape 30 de grame de protein, ceea ce inseamna mai mult decat jumatate din cantitatea necesara recomandata de nutritionisti.