Istoric
Infiintarea societatii
Societatea a fost infiintata in 1998 , obiectul de activitate al societatii fiind initial, importul si exportul produselor alimentare (peste), prelucrarea produselor din peste si transport rutier de marfuri.
In 1999 a demarat constructia fabricii de prelucrare a pestelui, formata din depozitul de materie prima, hala de productie, depozitul de produse finite si birouri. Investitia s-a finalizat la inceputul anului 2000. Gama de produse a fost marita considerabil , ca urmare a cerintelor consumatorilor , din ce in ce mai diversificate
In numai 4 ani vanzarile firmei au crescut substantial , impunandu-se o marire a capacitatii de productie . In 2005 s-a inceput modernizarea si extinderea halei de productie . Au fost achizitionate cele mai noi si moderne linii de productie si ambalare . Investitia totala s-a ridicat la 2.000.000 EURO , fiind finalizata la inceputul anului 2007 . Prin realizarea acestei investitii s-a urmarit acoperirea cererii interne precum si demararea exporturilor de produse pe piata europeana .
Piata romaneasca
Studiind piata din Romania in domeniul produselor din peste si al preparatelor din peste, s-a luat decizia demararii acestei investitii, avānd cāteva avantaje competitive fata de firmele concurente din domeniu:
contracte directe cu furnizorii de materii prime;
know-how specializat tradus prin colaborarea cu firme similare din Lituania si Belarus pentru diversificarea gamei sortimentale ;
relatii stabile cu furnizorii de materii prime
sistem de aprovizionare propriu cu cele 5 TIR-uri frigorifice ale firmei;
crearea unei retele de distributie proprie stabila;
experienta pe piata.
In prezent Ocean Fish colaboreaza cu cele mai mari lanturi de magazine din Romania, cum ar fi:
METRO CASH & CARRY, SELGROS CASH AND CARRY, CARREFOUR, REAL, CORA, AUCHAN, KAUFLAND, BILLA, G'MARKET, PIC, XXL,
MEGA IMAGE, ARTIMA, PENNY MARKET, INTEREX, SPAR.
Importuri
Furnizori de materii prime
Materii prime principale:
macrou congelat, hering congelat, somon congelat, Fructe de Mare , Hake , file de Pangasius , file de cod Alaska Pollock, Tilapia, Capelin, icre Somon, icre Capelin;
Materii prime secundare:
legume, ulei de floarea soarelui, otet, condimente, arome, maioneza vegetala, bulion etc.
Politica de aprovizionare
Materia prima principala este achizitionata din Scotia, Norvegia, Canada, SUA, Argentina, Vietnam.
Materiile prime sunt selectionate īn momentul achizitionarii, calitatea acestora, calibrul pestelui precum si perioada pescuitului fiind foarte importante pentru obtinerea de produse finite de calitate superioare. Ajunsa la destinatie ( depozitele Ocen Fish din Afumati ), materia prima este atent verificata de Departamentul de control-calitate , excluzandu-se total posibilitatea folosirii de materii prime ce ar putea prejudicia calitatea produsului finit . Restul materialelor auxiliare folosite īn productie sunt achizitionate direct de la producator, excluzandu-se orice intermediar , din dorinta de a avea cea mai buna calitate si cele mai bune preturi de pe piata
Productie
Programul de productie
Programul fizic este de cca 100 de tone pe saptamana si este alcatuit din diferite preparate si semipreparate din peste oceanic obtinute dupa un retetar propriu.
Fluxul de cantitati
Intrari:
|
Iesiri:
|
Peste |
100/6 = 16,6 t/zi |
Preparate |
16 t/zi |
Legume |
3/6 = 0,5 t/zi |
Pierderi (deseuri) |
6,8 t/zi |
Gogosari |
3/6 = 0,5 t/zi |
|
Ulei |
5/6 = 0,8 t/zi |
|
Pasta |
3/6 = 0,5 t/zi |
|
Condimente |
100 kg/zi |
|
Otet |
5/6 = 0,8 t/zi |
|
Zahar |
3/6 = 0,5 t/zi |
|
Sare |
10/6 = 1,6 t/zi |
|
Specialistii firmei sunt permanent la curent cu cele mai moderne tehnologii de productie , achizitiile de echipamente de ultima ora fiind o constanta in politica firmei .
Calitatea produselor si satisfacerea cerintelor si exigentelor cumparatorilor sunt elementele cheie in procesul de productie , materiile prime fiind atent selectionate . Pe tot parcursul fluxului tehnologic , produsele sunt controlate eliminandu-se orice posibilitate de a avea produse de slaba calitate .
Distributie
Politica de desfacere. Canale de distributie
Produsele SC OCEAN FISH SRL sunt distribuite īn toata tara prin intermediul marilor retele de supermarketuri si cele mai importante magazine alimentare din orasele: Bucuresti, Craiova, Ploiesti, Brasov, Sibiu, Timisoara, Iasi, Suceava, Bistrita, Galati, Oradea, Baia Mare, Constanta, Bacau etc.
Distributia in prezent se desfasoara prin 270 de puncte de desfacere situate īn Bucuresti si prin intermediul distribuitorilor zonali din Suceava, Iasi, Ploiesti, Craiova .Cerinta tot mai mare de produse pe piata a determinat extinderea retelei de distributie . Īn acest sens au fost deschise reprezentante īn Suceava, Iasi, Ploiesti, Craiova , Brasov , Timisoara , Constanta , Cluj . De asemenea au fost semnate contracte de distributie cu principalele retele din Romania : METRO CASH & CARRY, SELGROS CASH AND CARRY, HIPROMA SA (CARREFOUR) , REAL, CORA, AUCHAN, KAUFLAND, BILLA, G'MARKET, PIC, XXL( REWE) , MEGA IMAGE, ARTIMA, PENNY MARKET, CDE INTEREX, SPAR , etc.
In cursul anului 2007 au fost incheiate contracte de export cu Bulgaria, Grecia, Republica Moldova, Italia, Spania. De asemenea, firma a participat la targuri si expozitii internationale, intentia de a promova produsele fiind materializata prin numeroase intalniri cu potentiali clienti externi.
Strategia de promovare
Strategia de promovare a gamei de produse din peste oferita de OCEAN FISH s-a conturat ca o consecinta a importantei acordata raportului calitate pret a produselor. In strategia de promovare a firmei s-a urmarit in primul rand conceptul de promovare a imaginii unor produse de foarte buna calitate, astfel s-a pus accentul pe:
- atentie speciala pentru prezentarea atragatoare a produselor la stand;
- aspectul deosebit al ambalajelor. OCEAN FISH colaboreaza cu un designer comercial pentru a obtine un aspect atragator al produselor, deoarece īn industria alimentara marketingul produselor joaca un rol determinant īn influentarea consumatorului;
- campanii si oferte promotionale periodice īn locurile de vanzare, īn special īn supermarketuri si in magazinele alimentare mari.
Produsele sunt promovate si īn cadrul targurilor si expozitiilor nationale si internationale specializate unde produsele firmei au obtinut diplome pentru calitate.